Eykabaha's Blog
♥ Its Me! ♥

20120418_011716_zps5892958a photo 20120418_011716_zps5892958a.jpg
Eykabaha
Going to be twenty three
Graduated Diploma IT
Now Degree in IT
Spoiler of English Language
"Make it Simple"


♥ Its Love! ♥

En Baharudin and Pn Wan Aini Daughter
Ajun Zulkifli Best Friend


♥ Wishlist! ♥

Diploma in IT
Degree in IT
Own Beautiful Blog
Owner of THE SYA'S

♥ Contact Me! ♥


♥ Peeps! ♥


♥ Scream! ♥



♥ Title Sidebar! ♥



♥ Banker! ♥



♥ Master! ♥
Template: NSHOO
congrates n tips bahagikan mase =)

assalammualaikum to all my lovely bloggers..
apa khabar korg sume?sht atau sket?lau yg sket tu cpt2 lah g jpe doktor k..jgn jd doktor cucuk sndri dh r ye..haha..pnye r lme ak tk update blog ni..dh beranak pinak spiderman n spiderwoman dlm blog ak ni..berhabok2..terpkse r ak mngemaskini blog ak dan mlakukan sdikit gtong ryong d blog ak..hehe actually,entry kali ini ak nk ucapkn CONGRATES kpada sume kwan kwan ak yg telah mndapat kputusan yg cemerlang tok sem ini..n congrates gak tok dri ak sndri..syukor alhmdulillah..wlaupon sem ni mrupkan sem yang di kehendaki menjalani latihan industri sahaja..tp result nye amat penting gak..cos lau tk lulus tok sem ni..kmungkinan bsar kena repeat satu sem..tk snggop den nk tmbh 6 bulan bersamaan 1 sem semata mata nk repeat latihan industri..pnt r..ckop r untok kali ini shaja..n ni result ak tok sem ni


syukor alhmdulillah..hepi hepi gak..tp tk lame lg ak dh nk cont stdy lek tok sem 5..so dh tkde mse nk update blog lg..huhu mngkin ni entry terakhir..mngkin r..lau ad mse..saye update lg..sye tknak bia kn kucing lak beranak pinak dalam blog ni..hehe
ok r..kt cnie ak nk bg sdikit tips to u olls sume cmne nk bahagikan mase tok pelajran..sdikit tips tok ak n korg juga..sbgai peringatan supaya kita pndai membahagikan mse agr khidupan kita berjln lncar..hehe..ok..tips tips nye adlah sperti berikut :

1.Jadual harian
  jadual harian lah yang mendisplinkan diri korg untuk membuat sesuatu kerja dengan teratur dan sekaligus       membantu kte sume untuk menggunakan masa dengan betol..hehe Awasilah setiap hari dengan membuat jadual umum, dengan penekanan khusus pada dua atau tiga hal yang ingin anda selesaikan

2.Jangan takut mengatakan tidak
Daripada semua teknik menghemat waktu yang pernah dikembangkan, barangkali yang paling efektif ialah selalu menggunakan perkataan tidak. Belajarlah menolak dengan mengunakan kebijaksanaan tetapi tegas terhadap setiap permintaan yang tidak menunjang pencapaian sasaran anda.

3.Ambillah waktu rehat
Bekerja dalam tempoh yang lama tanpa rehat bukanlah penggunaan waktu yang efektif. Tenaga makin menurun, kebosanan makin mempengaruhi serta ketegangan fizikal dan mental makin terkumpul. Oeh itu, anda memerlukan masa rehat yang secukupnya kerana hanya berehat sahaja merupakan cara yang paling baik.

4.Jangan menangguhkan kerja
Penangguhan kerja pada umumnya merupakan kebasaan yang sudah berakar umbi. Sungguhpun begitu, kita mampu mengubah kebiasaan ini asalkan kita menggunakan sistem yang tepat .Seterusnya jangan mencuba terlalu banyak perkara dalam waktu yang singkat.

5.Jauhkan suasana berkecamuk
Sesetengah orang selalu membiarkan meja tulisnya dipenuhi kertas yang berselerak. Mereka merasa bahawa dengan cara itu persoalan yang penting akan naik sendiri ke atas timbunan kertas itu. Sebenarnya keadaan berkecamuk seperti ini mengganggu tumpuan serta meningkatkan ketegangan dan prestasi seperti orang yang tertimbus batu.

p/s..ok..setakat itu shaja tok arinie dan terima kaseh kerana sudi meluangkan mase anda untuk membaca entry ini..
48 SAID SOMETHING


Older Post | Newer Post