Eykabaha's Blog
♥ Its Me! ♥

20120418_011716_zps5892958a photo 20120418_011716_zps5892958a.jpg
Eykabaha
Going to be twenty three
Graduated Diploma IT
Now Degree in IT
Spoiler of English Language
"Make it Simple"


♥ Its Love! ♥

En Baharudin and Pn Wan Aini Daughter
Ajun Zulkifli Best Friend


♥ Wishlist! ♥

Diploma in IT
Degree in IT
Own Beautiful Blog
Owner of THE SYA'S

♥ Contact Me! ♥


♥ Peeps! ♥


♥ Scream! ♥



♥ Title Sidebar! ♥



♥ Banker! ♥



♥ Master! ♥
Template: NSHOO
Espiem

Assalammualaikum
Topik untuk bulan ni espiem. topik bulan ni tau. nampak tak kemalasan yang melanda disitu? sebulan sekali duduk bercerita kat dalam blog ni. okay straight to the point. Beberapa minggu yang lepas, result espiem already out from the box. Keluar dari box box yang ada dari pejabat kementerian pendidikan bla bla n bla. Congratulations untuk semua adek adek yang mendapat result espiem yang cemerlang mahupun yang tidak jangan bersedih hati. Hidup mesti diteruskan! Akak ni dulu pun bukan nye pandai sangat, but alhamdulillah sekarang ondeway menghabiskan sisa hidup sebagai pelajar jurusan ijazah sarjana muda teknologi maklumat. Ini semua bergantung dengan ayat hidup mesti diteruskan lah. Jangan disebabkan result yang tak seberapa buat adek adek rasa nak terjun bangunan klcc or bangunan twin tower tu. relax lah. baru espiem. Dulu ada satu subjek yang akak failed kot. but relax je sebab dalam sijil espiem bukan die tulis pon. hehe. cool tak cool? ada setengah orang cakap espiem yang menentukan hala tuju hidup seseorang. betul ke? bagi akak tak betul and akak tak berapa nak setuju sangat lah. 
Bagi akak, bila adek adek dah melanjutkan pelajaran ke mana mana ipta, kat situ lah baru hala tuju hidup kita yang sebenar. trust me. Kalau tak percaya takpe, akak taknak main sumpah sumpah sebab nanti jadi sesumpah pulak. Lalui dulu baru tahu. So, wajib untuk adek adek merasai nye dengan melanjutkan pelajaran ke mana mana ipta. Jangan asyek fikirkan ipta itu hanya lah unibersiti unibersiti yang ada kat malaysia ni. politeknik dikira ipta juga. politeknik pon okay apa. Akak zaman diploma dulu dekat politeknik sabak bernam dalam jurusan diploma teknologi maklumat (pengaturcaraan) best and seronok apa. lecturer ajar macam cikgu ajar kat sekolah. faham satu per satu. Berbeza dengan unibersiti, kite kena lebih independent. Tak boleh mengharapkan lecturer or so on. So, pape hal usaha tangga kejayaan, Gagal sekarang tak bermakna gagal selamanya.
Lecturer akak ada cakap, espiem sekarang tak sama macam peperiksaan dulu dulu. espiem sekarang lagi senang nak kumpul banyak A nak banding dulu siapa yang dapat A siap mak bapak buat kenduri tujuh hari tujuh malam. korang boleh pikir sendiri. Dulu graph untuk student dapat A bukan main tinggi and susah nak capai. tapi sekarang berbeza. Jika student kita dibawa ke luar negara untuk melanjutkan pelajaran, ofkos susah untuk student kite sendiri nak study kat sana. Sebab apa? A mereka disana 95 persen. tapi kat sini? So, espiem bukan hala tuju hidup kita yang sebenar. Apa yang adek adek study time continue study tulah yang menentukan hala tuju hidup adek adek. Teruskan usaha sampai ke menara gading. Insyaallah Allah akan membantu. ;)

pesanan dari akak akak comel untuk adek adek comel ;)
3 SAID SOMETHING


Older Post | Newer Post